RINGKASAN MINGGUAN


MINGGU 1

19/6/2017 – 23/6/2017

·                     Melaporkan diri di Mushin Life Planner.
·                     Sesi pengenalan bersama staf dan pelajar praktikal di Mushin Life Planner.
·                     Mempelajari tentang takaful dan kelebihannya.
·                     Mengetahui perbezaan antara takaful dan insurans.

MINGGU 2

26/6/2017 – 30/6/2017

·                     Cuti Perayaan (Hari Raya Aidilfitri) selama seminggu.

MINGGU 3

3/7/2017 – 7/7/2017

·                     Membuat survey & market research mengenai takaful.



·                     Membuka dan memasang komponen-komponen di dalam CPU yang telah disambung ke monitor untuk mengetahui sama ada CPU tersebut masih berfungsi atau tidak. 
    
 


MINGGU 4

10/7/2017 – 14/7/2017

·                     Membuat survey & market research mengenai takaful.
·                     Menyelaras sistem EPP (Etiqa Partner Portal).
·                     Diajar mengendali laman Web mushin.my/panel.
·                     Mengisi maklumat dalam web tersebut yang dibantu Encik Sholihin.

MINGGU 5

17/7/2017 – 21/7/2017

·                     Membuat survey & market research mengenai takaful.
·                     Membuat phone call kepada prospek (client) untuk set appointment.
·                     Role play jenis jenis produk etiqa.

MINGGU 6

24/7/2017 – 28/7/2017

·                     Melayari laman EPP (Etiqa Partner Portal) bagi menyemak status pembayaran pelanggan.

·         Membuat quotation polisi pelanggan di Excel.

   

MINGGU 7

31/7/2017 – 4/8/2017

·                     melayari laman web EPP (Eitiqa Partner        Portal) untuk menyemak pembayaran pelanggan.
·                     Melayari laman web office.mushin.my


·         Mengemaskini buku log harian.


MINGGU 8

7/8/2017 – 11/8/2017

·                     Daiy routine.
a.       Fone call.
b.      Set appoiment.
c.       Mencari tempat taklimat.
·         Menghadiri “Focus Group Dialogue” di Politeknik Balik Pulau selama 2 hari.
·         Memperbaiki signal Wifi yang tidak berfungsi.
                 

MINGGU 9

14/8/2017 – 18/8/2017

·                     Membantu dalam menyambungkan wifi pada printer.
·                     Membuat quotation polisi pelanggan yang baru mengambil polisi dari Etiqa Takaful.
·                     Daily Routine.
a.       Fone call.
b.      Mencari no untuk set appoiment.

MINGGU 10

21/8/2017 – 25/8/2017

·                     Membantu rakan lain menguruskan roadtax.
·                     Menghantar laporan claim pada Branch Etiqa.
·                     Quotation polisi di Excel.
·                     Memasukkan data peribadi pelanggan baru menyertai polisi di ipad secara online.

      

MINGGU 11

28/8/2017 – 1/9/2017

·                     Memeriksa nama pelanggan yang tidak membayar lagi polisi di laman web EPP (Etiqa Partner Portal)


·                     Membantu salah seorang staf di pejabat membuat quotation polisi.


MINGGU 12

4/9/2017 – 8/9/2017

·                     Pemantauan pensyarah Politeknik.
·                     Menyemak data data yang tidak lengkap di laman Web EPP (Etiqa Partner Portal).
·                     Daily routine.
a.       Mencari tempat taklimat.
b.      Menghubungi pelanggan untuk memberi tahu status polisi.


MINGGU 13

11/9/2017 – 15/9/2017

·                     Membuat quotation roadtax dilaman Web Flas (Financial Link System)


·               Mengemas meja untuk dibawa keatas.
·               Mencari taklimat.


MINGGU 14

18/9/2017 – 22/9/2017

·                     Membantu menguruskan laman Web Flas (Financial Link System) bagi menyemak pembayaran yang perlu dibayar oleh Encik Sholihin.
·                     Daily Routine
a.       Fone call.
b.      Membuat appoiment.


MINGGU 15

25/9/2017 – 29/9/2017

·                     Melayari laman Web EPP (Etiqa Partner Portal).
·                     Menyemak status pembayaran pelanggan di Word.
·                     Mangemas dan membuat kerja sendiri.
·                     Submit polisi baru salah seorang agent melalui online ipad.


MINGGU 16

2/10/2017 – 6/10/2017

·                     Daily Routine
a.       Fone call.
b.      Menetapkan tarikh appoiment.
·              Membuat Quotation di Excel.
·              Pergi Branch membuat pembayaran
·         tertunggak.

MINGGU 17

9/710/2017 – 20/10/2017

·                     Daily Routine
a.       Fone call.
b.      Meletakkan satu tarikh appoiment bersama pelanggan.
·                     Mengemaskini Blogspot laporan akhir latihan industry.
·                     Membantu staf lain melaksanakan tugas.
·                     Mesyuarat bersama rakan pelajar.


MINGGU 18

16/10/2017 – 20/10/2017

·                     Daily routine.
·                     Install Microsoft Office.



MINGGU 19

24/7/2017 – 28/7/2017

·                     Melayari laman web EPP (Etiqa Partner Portal) bagi menyemak status pembayaran pelanggan Encik Azan Hisham.
·                     Mengemaskini Blog laporan akhir latihan industri.
·                     Daily Routine.
a.       Fone call.
b.      Meletakkan satu tarikh appoiment bersama pelanggan.


MINGGU 20

24/7/2017 – 28/7/2017

·                     Membuat flayer Hibah dan wakaf.
·                     Register online bagi agent untuk E-learning
·                     Menyemak jam CPD agent di laman Web Etiqa Partner Portal.


No comments:

Post a Comment