LAPORAN TEKNIKAL






LAPORAN TEKNIKAL 1


Membuka sistem EPP ( Etiqa Partner Portal) untuk semak status terkini pembayaran pelanggan.




Masukkan Username dan Password untuk masuk kedalam sistem.



Klik Certificate Enquiry untuk mencari maklumat tentang pelanggan,
manakala jika klik di Payment Due ia akan memaparkan tarikh pembayaran yang perlu dibuat oleh pelanggan.


Jika klik di Certificate Enquiry ia akan memaparkan laman ini dan
perlu memasukkan Nama atau No Kad Pengenalan untuk
mencari maklumat pelanggan tersebut.


Akhir sekali, jika ingin melihat senarai pelanggan yang akan membuat pembayaran, anda cuma perlu klik search dan senarai nama pelanggan akan dipaparkan.








LAPORAN TEKNIKAL 2


Membuat Quotation Renew Roadtax Menggunakan Sistem Flas ( Etiqa Financial Link System ).


Masukkan Login ID dan Password untuk login ke sistem.



Jika ingin membuat quotation hanya klik di menu Quotation/New Business.




Selepas klik menu Quotation/New Business, ia akan memaparkan laman seperti
di atas. Di laman inilah yang perlu diisi, seperti memasukkan butiran peribadi
pelanggan yang ingin membuat roadtax.




Untuk lebih memudahkan, boleh klik di menu Renewal dan ia akan memaparkan 

seperti laman di atas dan hanya perlu memasukkan No Plat kereta tersebut.

Selepas itu, hanya mengisi butiran peribadi pelanggan tersebut.







LAPORAN TEKNIKAL 3


Install Microsoft Office di komputer.



Buka software application tersebut sehingga keluar seperti gambar diatas. Tick pada kotak arahan dibawah dan klik continue.



Klik Customize.




Klik Install Now.




Proses installation sedang dijalankan.




Proses installation selesesai.





LAPORAN TEKNIKAL 4



Menyemak jam kredit dan melayari E-Learning melalui Etiqa Partner Portal.

klik Academy page.

 klik register.


masukkan kod agent dan klik enter.

seterusnya klik class name e-learning

 teruskan dengan menjawag E-learning


kemudian klik submit assigment dan akhir sekali klik save. 











































































No comments:

Post a Comment